آموزش تارت

تارت چیست؟ | تارت میوه چیست؟

تارت چیست؟ | تارت میوه چیست؟

تارت چیست؟ | What is tart

تارت یک شیرینی بین‌المللی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که به آن رغبتی نشان ندهد. این شیرینی از خمیر بریزه تهیه می‌شود. خمیری تشکیل شده از آرد و کره. خمیر بریزه چند ساعت در یخچال می‌ماند و بعد داخل فر پخته می‌شود. بعد از آن می‌توان روی نان تارت را با انواع و اقسام مواد خوشمزه پر کرد و به اصطلاح تارت را پوشش داد. در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد برای شیرینی‌جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می‌شود. امروزه بیشتر تارت‌ها پایه‌ی میوه‌ای دارند یا در تهیه آن‌ها از کاستارد استفاده شده است. تارت‌های مربایی نیز در میان علاقه‌مندان به شیرینی طرفداران پروپا قرص خود را دارد.

همان‌طور که گفتیم تارت یک شیرینی بین‌المللی محسوب می‌شود. تا جایی که برخی از کشورها یک یا چند مدل تارت مخصوص سرزمین خود دارند. در ادامه ما به تعدادی از تارت‌های بین‌المللی اشاره می‌کنیم.

تارت چیست؟
تارت چیست؟

تارت در انگلیس

در انگلستان چند تارت معروف وجود دارد که اشخاص گاه عاشق همه آن‌ها هستند و گاه از میان آن‌ها برای خود یک تارت محبوب دارند. تارت منچستر یکی از این تارت‌ها است. یک تارت متشکل از یک پوسته‌ی شیرین که حاوی مربای تمشک است و پوشش داده شده با کاستارد و تکه‌های نارگیل.

تارت بیکویل تارت انگلیسی بعدی است. برای تهیه این شیرینی خمیر بریزه را می‌پزند و آن را با مارمالاد، مربا و پودر بادام پر می‌کنند. اغلب روی لایه بالاتر از آن نیز آجیل مثلا بادام و بادام‌ زمینی می‌ریزند و اگر فصل تابستان باشد، این تارت را با گیلاس شیرین تزئین می‌کنند. تارت تریکل تارت رایج دیگری میان مرم کشور انگلستان است. این شیرینی با آرد سوخاری و تکه‌های لیموترش پوشش داده می‌شود. تارت کاستارد نیز در این کشور محبوبیت فراوانی دارد. این تارت که محبوب مردم فرانسه نیز هست پوسته‌ی شیرینی دارد و پوشش آن را با کرم کاستارد انجام می‌دهند.

تارت در انگلیس
تارت در انگلیس

»»» مرکز خرید آنلاین انواع لوازم قنادی و لوازم کافی شاپ کلیک کنید…

تارت در هلند

در هلند تارت کدوحلوایی یک تارت قدیمی و شیرین محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، در این شیرینی نان تارت را با کدوحلوایی پوشش می‌دهند.

تارت در آمریکا

در آمریکا دسری شیرین به نام سیب تنوری دارند. تارتی که یک پوسته‌ی ترد دارد و با سیب پخته شده پوشش داده می‌شود. البته آن‌ها براساس ذائقه‌ی خود گاهی به جای سیب از انواع مختلف میوه استفاده می‌کنند. یکی از رایج‌ترین جایگزین‌ها در این تارت، ریواس است. اهالی سرزمین استرالیا تارت کارامل را بسیار خوشمزه و لذیذ می‌دانند. یک تارت شیرین پوشیده از کارامل که گاهی اوقات آن را به خامه یا شکلات نیز مجهز می‌کنند.

تارت در ایران
تارت در ایران

تارت در سایر کشورها

تارت سانتیاگو از اسپانیا می‌آید. اسپانیایی‌ها بادام‌زمینی، تخم‌مرغ و شکر را با هم می‌زنند و روی نان تارت را با آن پر می‌کنند. تارت کاپریس هم ایتالیایی است. یک کیک شکلاتی که در آن گردو یا بادام می‌ریزند. در کانادا تارتی طبخ می‌کنند به نام تارت فلن. فلن یک نوع کاستارد است که شباهت زیادی به کرم کارامل دارد. قنادهای کانادا کاستارد را در قالب و در فر می‌پزند و به طور معمول با سس کارامل سرو می‌کنند.

اجازه بدهید به شما یک تارت دیگر را نیز معرفی کنیم. تارت تاتَن. در فرانسه هتلی به نام تاتن وجود داشت که دو خواهر آن را اداره می‌کردند. یک روز یکی از خواهرها هنگام پخت تارت سیب اشتباه می‌کند و به جای اینکه اول خمیر را داخل قالب بگذارد، اول مواد پای را درون ظرف ریخته و بعد خمیر را روی آن می‌ریزد. این اشتباه منجر به پخت یک شیرینی خوشمزه می‌شود. این شیرینی مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد و به تارت تاتن شهره می‌شود.

تارت چیست؟

»»» مرکز خرید آنلاین انواع لوازم قنادی و لوازم کافی شاپ کلیک کنید…

تارت در ایران

در ایران نیز این شیرینی محبوبیت بسیار زیادی دارد. تارت برای ایرانیان نیز دسری لذیذ، جذاب و پرطرفدار است. در کافه‌ها نیز انواع تارت‌ها مشتریان خود را دارند و یکی از قسمت‌های اصلی منو به حساب می‌آیند.

کیک تی اس (TS) برند معتبری در میان کیک‌ها و شیرینی‌های سرو شده در کافه‌ها به حساب می‌آید. این برند در میان محصولات خود به ارائه تارت نیز می‌پردازد که تارت شکلات یکی از آن‌ها است. اگر شما صاحب کافه‌ای هستید و می‌خواهید برای مشتریان خود کیک، شیرینی، تارت و پای خوشمزه، باکیفیت و مناسب تهیه کنید، به سایت کیک تی اس مراجعه کنید و راه تماس با این برند را بیابید. کیک تی اس کیک‌های متنوعی در لیست محصولات خود دارد. بنابراین پاسخگوی سلائق و ذائقه‌های مختلف خواهد بود. البته برای تهیه کیک‌های تی اس نیاز نیست حتما صاحب کافه‌ای باشیم. ما می‌توانیم با مراجعه به قنادی ناتلی از هر کدام از محصولات تی اس به هر مقداری که خواستیم خرید کنیم.

تارت

 

منبع : مدرسه شیرینی ایران

»»» مرکز خرید آنلاین انواع لوازم قنادی و لوازم کافی شاپ کلیک کنید…


مطالب مرتبط :

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image